Skip to content Skip to footer

Antisemitische uitspraken door een bediende van Belgacom

Een vrouw heeft naar de infocentrale van Belgacom getelefoneerd om het nummer van de « Cercle Ben Gourion » te bekomen. 


 


Aangezien ze de naam van de organisatie vergeten was, vroeg ze aan de operator, in het Nederlands, het telefoonnummer van de « Joodse cirkel gelegen te Elsene ». 


 


Als gevolg op deze vraag begon de operator, eveneens een vrouw, te roepen: « Joden, joden, moet ik nu nog voor de joden werken ook? » 


 


Toen de vrouw vroeg wat de operator hiermee bedoelde, verbrak deze laatste de verbinding.


 


De klant heeft dan teruggebeld en het incident aan de operator die ze aan de lijn kreeg uitgelegd, die zich in naam van zijn collega geëxcuseerd heeft.


 


Op 12 februari besloot de geshockeerde klant toch een klacht in te dienen bij Belgacom.


 


Op 16 februari belde de operator op om zich te verontschuldigen en zei dat het om een misverstand ging, dat ze slecht verstaan had wat de vrouw vroeg… Vijf minuten daarna kreeg mevrouw een telefoontje van de overste van de operator die vroeg om de klacht terug in te trekken en vertelde dat hij de operator in kwestie al twintig jaar kende. Bovendien, zo wist hij te vertellen, bestaat er geen opname van het gesprek en het is dus het woord van mevrouw tegen dat van de operator.


 


De klant begrijpt de logica die achter dit incident zit niet, terwijl ze zich nochtans tevreden had gesteld met enkele simpele excuses vanwege de operator, wat er spijtig genoeg niet van kwam.


 


De vrouw legde ook klacht neer bij de politie. 


 


(PV n° 008399/09)

Best Choice for Creatives

This Pop-up Is Included in the Theme

Purchase Now